LucenEsther.reismee.nl

Nog even genieten van de vakantie

Lieve mensen,

Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt! We kunnen bijna niet geloven dat we al bijna een maand in Portugal wonen en school gaat dan ook langzaam aan écht beginnen. Over ons rooster hebben we in ieder geval allebei niets te klagen.

Eerst maar eens even vertellen over het DealerEM event in Casino Estoril, wat dit jaar toevallig in Lissabon werd gehouden. Hier waren casinomedewerkers uit 89 verschillende landen op af gekomen. De eerste dag hebben we het casino van binnen bekeken. Dit oogde erg Amerikaans, om niet te spreken over de clownspakjes die de medewerkers aan hadden. Luc won die dag 100 euro met poker en 's avonds was er een beachparty in de club van het casino. Dit viel onverwacht een beetje tegen en we zijn dan ook niet erg lang gebleven. De tweede dag zijn we met een paar oud collega's van Luc naar het strand geweest en daarna nog even het casino in, waar Esther 60 euro met roulette won. De derde dag begon Luc om aan het pokertournooi (main event), maar helaas lag hij er diezelfde dag uit. Esther is die dag met wat vrienden gaan winkelen en heeft daarna voor een culinair etentje gezorgd ; broodjes hamburger, waar Luc geen problemen mee had. Woensdag moest Luc voor de eerste keer naar school voor introductie en 's avonds hadden we het galadiner als afsluiting van DealerEM. Dit was echt in een prachtige zaal en alle mensen zagen er mooi uit. Het eten was heerlijk en de wijn werd rijkelijk bijgeschonken (je kreeg geen kans om je glas leeg te drinken). Het menu bestond uit een pasteitje van zeevruchten, eend, slagroomsoezen met warme chocoladesaus en traditioneel Portugees gebak met koffie. De dag erna hebben Luc's collega's hun spullen bij ons in het appartement gezet om vervolgens nog Lissabon in te kunnen gaan. Met hun zijn we nog weggeweest die dag en 's avonds zijn we met een groepje gaan uiteten in Bairro Alto. Het is trouwens wel grappig dat je hier constant op straat wordt benaderd of je hasj of coke wilt kopen.

In het weekend was Esther ziekjes, en Luc had allemaal introductieactiviteiten van zijn school (een welkom diner, wijnproeverij en een dagtrip naar Sintra). Vooral Sintra was erg mooi en de moeite waard om nog eens te bezoeken. Zondagmiddag zijn we samen lekker de stad ingegaan en naar de Red Bull zeepwagenrace geweest die in het park bij ons in de buurt gehouden werd. Zo hadden wij toch ook een beetje een Knastercross hier. Die avond heeft Esther bij een vriend gekookt voor 11 mensen, omdat hij zo'n grote keuken had. Luc had Esther flink onder druk gezet, aangezien hij iedereen had verteld dat het zo lekker zou worden. Uiteindelijk vond gelukkig iedereen het lekker en was het weer een gezellige avond. Dit weekend hebben we ook twee nieuwe Limburgse huisgenootjes gekregen, dus Esther kon 'veur 't iers weer uns Limburgs proate'.

Deze week is Luc dan écht met zijn school begonnen, en kon Esther nog even genieten van een weekje vakantie. Maandag is ze gaan slepen met boodschappen om 's avonds lekkere garnaaltjes in Pesto te maken met salade en aardappelschijfjes. Na drie weken had ze eindelijk Erdinger gevonden dus Luc was aangenaam verrast toen hij thuiskwam (helaas voor hem was de verrassing geen Hela Curry:P). Dinsdag is Esther lekker naar het strand geweest met wat meiden en 's avonds zijn we naar een studentenavond in MusicBox geweest, een van de clubs in Lissabon. Dit was wederom een geslaagde avond (alleen dit keer met dure drankjes). Vandaag zijn we langs de huisbaas geweest en vanavond gaan we uit eten in een lokaal restaurant met ons Franse huisgenootje Jade en nog een vriendin. Morgen heeft Esther haar introductiedag, en 's avonds een welkomdiner en een feest in een club met open bar tot 4 uur (goed vooruitzicht dus). Nog een ander goed vooruitzicht is de Algarve-trip die op de planning staat dit weekend. Deze wordt georganiseerd door de studentenvereniging. Het programma van zaterdag zal bestaan uit een bezoek aan de steden Évora en Tavira, waar we vervolgens in ons appartement Pedras d'el Rei zullen dineren en uit zullen gaan. Zondag zijn er activiteiten op het strand en zullen we richting de avond terug naar Lissabon vertrekken. We hebben er weer zin in!

Jullie horen weer van ons :)

Luc en Esther

Vero

Heey Luc en Esther!
Superfijn om te lezen dat jij het zo leuk hebben daar & al zoveel nieuwe vrienden hebben! Hier is het wat minder, de meesten hadden het weekend na de Knastercross hun eerste schooldag. Ik heb natuurlijk mijn introductie gemist, omdat ik me niet zo lekker voelde (kon ook niet anders haha).
Jullie foto's zijn allemaal even leuk, het ziet er echt gezellig uit! Stiekem had ik ook wel mijn pokerskills willen testen haha...
Luc, succes met je school en Esther, geniet nog even van je vakantie!! Hopelijk zien we elkaar binnenkort weer eens (al is het maar via Skype!).
Dikke poen, Véééroooo

Vero

En met jij bedoel ik jullie, gelukkig maak ik nooit typfouten haha...

Ger Henstra

Hi knapperds, leuk om jullie verhaal weer te lezen. Ik denkwel wat een luxe leven is dat....pfpfpfpfp het klinkt erg mooi en lang leve de vrijheid hahah. Leuk ook dat jullie al zoveel leuke bekenden hebben daar... is altijd leuk. Nou geniet ervan en dikke kus... tot hoors.

Ger

Simone Rongen

Heyy Beermattie & Partyboy!
Leuk om jullie verhaal weer te lezen, Esther heeft de levensgevaarlijke situatie ( geen Erdinger ) weer tot een goed einde gebracht las ik al hahaha. De tijd vliegt echt om inderdaad maar dat wil ook zeggen dat jullie het naar jullie zin hebben gelukkig :)! Amuseer jullie nog en ik ben heel erg benieuwd naar de colleges die jullie gaan krijgen..of ze interessant zijn en of ze op niveau zijn haha! De scholen en de roosters waren in ieder geval wel prima, gelukkig voor jullie! Hier gaat alles nog prima, mijn normale leventje in Tilburg is weer begonnen en het bevalt me prima ( behalve al dat huiswerk dan ).
We spreken ons snel,

Greetzz & xxxx Semoone

lynn

Heey Luc en Esther!

Dat klinkt toch allemaal wel super daar. Dan zitten wij hier nog
in het lekkere 'zonnige' nederland
Ook erg leuke foto's hebben jullie gemaakt by the way!! :D
Het is wel fijn dat jullie daar een groepje hebben leren
kennen waarmee jullie lekker kunnen stappen en naar
het strand gaan etc. Dat is altijd wel erg leuk en fijn
om te horen dat het daar zo gezellig is!!!
Nou luc en esther heel erg veel succes
op school. We houden contact!

Xxxxx Lynn

wilma

Hoi Luc en Esther

IK hoef me geen zorgen te maken of jullie het wel naar jullie zin hebben, dat is wel te lezen en te zien.
Als school nu ook nog goed bevalt is het helemaal top.
Veel plezier in de Algarve en tot gauw,
liefs mam

Dana

Fijn om te horen/lezen dat jullie het leuk vinden daar (:
Veel plezier nog en succes op school (:

btw, Luc, mijn wiskunde is best moeilijk haha maar ik hou het goed bij :P

xxDana