LucenEsther.reismee.nl

Hoog bezoek en roadtrip to the north

Olá!

We vonden dat het weer tijd was voor een update. Wat was het leuk om Pap, Rick en Frank weer te zien! We hebben het erg naar onze zin gehad en voornamelijk veel lekker gegeten en gedronken. Door de dag hebben we de tourist uitgehangen, maar als gids vielen we een beetje tegen, aangezien we de achtergrond van de bezienswaardigheden in het centrum eigenlijk nog steeds niet weten. Maar goed, we wisten wél wat we wilden laten zien; het centrum van Lissabon, Alfama, Cascais en (casino) Estoril. In de avonden zijn we naar Bairro Alto gegaan, waar we op een avond de bar en onszelf in de fik gestoken hebben doordat het een beetje mis ging met de flaming shots van de Nederlandse vlag (oeps). Bij ons waren het alleen onze kleren maar onze flatmate Mike moest erna helaas letterlijk op de blaren zitten. Jammer genoeg komt aan alles weer een einde en moesten we maandagnacht weer afscheid nemen.

Gelukkig zijn de examens nu achter de rug, en ze zijn naar het er nu uitziet redelijk goed verlopen. Luc heeft zelfs al een 10 terug, de uitslover :P. Wij hebben 11-11-11 op onze eigen manier gevierd; een paar flinke pannen met shoarma gemaakt met onze huisgenoten. Die dag was overigens de keuken helemaal nat door water van de wasmachine (oepsie again). 's Avonds niet veel geks gedaan, aangezien we de dag erna vroeg uit de veren moesten voor onze roadtrip. We hebben een auto gehuurd voor drie dagen om met twee vrienden naar Coimbra en Parque Nacional da Peneda-Gerês te gaan. Aangezien Esther wel d'r camera maar niet haar batterijen had meegenomen, komen de foto's wat later, want die moeten we nog krijgen van de anderen.

De eerste korte stop was in Batalha, waar we een cathedraal bezocht hebben en wat hebben gegeten. Onze eerste bestemming was Coimbra, een studentenstad in centraal Portugal. Als je dacht dat het in Lissabon goedkoop was, had je het mis. Van die prijzen ga je gekke dingen doen (niet kunnen kiezen tussen de shots omdat ze rare namen hebben en ze dus maar allemaal bestellen, bijvoorbeeld). Om een lang verhaal kort te maken; Coimbra was voornamelijk 'good to party', maar we hebben natuurlijk ook de voornaamste bezienswaardigheden bezocht. Ons hotel, overigens het eerste hotel van Coimbra (dus een beetje outdated), had een ideale ligging midden in het centrum. We boften erg met het weer; het zonnetje scheen de hele dag en het was 23,5 graden.

Zondag zijn we richting het nationaal park in Gerês gegaan, het enige nationaal park van Portugal, gelegen in het noorden. Het park ligt deels in Spanje en we zijn dan ook eventjes in Spanje geweest. Het schijnt dat dit park meer regen heeft dan de rest van Portugal, en dat hebben we dan ook geweten. Ondanks dat was het er echt schilderachtig mooi. We sliepen in een luxe pension, waar we de enige gasten waren. Rond deze tijd van het jaar was het er nogal uitgestorven. Toen we 's avonds terugkwamen in het pension, bleek dat de hotelkamer van Robert blank stond (drie keer oepsie is scheepsrecht). Luc had het goede idee om bier in de bidet te doen om het koud te houden door het water te laten stromen. Robert vond het eigenlijk al geen goed idee, en Luc wilde hem dan ook even plagen door te zeggen dat er water uit zijn kamer kwam. Ironisch genoeg kwam er op dat moment écht water de gang op gelopen. De hele kamer stond blank en de eigenaar is dan ook eventjes bezig geweest om het schoon te krijgen. Hij wilde per sé niet dat wij hielpen, en is ons zelfs eerst nog glazen gaan klaarzetten zodat we tenminste onze biertjes konden drinken. We voelden ons nogal schuldig en hebben hem dan ook een fles wijn gekocht.

Uiteindelijk hebben we besloten om ook de maandagmorgen te gebruiken om nog meer van het park te kunnen zien, in plaats van het bezoeken van Braga, wat aanvankelijk de bedoeling was. Na een vers ontbijtje zijn we nog twee uur in het park gebleven en daarna zijn we terug richting Lissabon gegaan. Ondanks dat we even moesten wennen aan het Portugese rijgedrag zijn we weer veilig thuisgekomen. Nu is het tijd voor vlaamse frietjes en een filmpje, en morgen gaan we weer braaf naar school.

Xxx

Ger

Mooi mooi mooi leuk wat jullie zo doen .... En zo komen we er achter dat Luc toch echt een slimmerik is :-)))))

Bob

Leuk zeg! Klinkt als een goed avontuur! :-D

Simone

Heyyy Ertherr,

Ich hub al lang niks mer van mich loate heure meh ich hub 't dan oag heel erg druk. Ver hubbe uch erg gemist mit 11-11-11 en ich bin eg blie dat ger dr mit carnaval waal weer bie zeet!! Ich bin de aafgeloape weken eg van 9 tot 6 aan sjool bezig... eg neet relax maarja, vanaaf 15 december tot halfverwege januari eurgens hub ich tentamens en dan bin ich gelukkig weer effe van de ellende aaf! Zo te zeen bevilt 't uch oag nog steeds doa! Mit sjool geit 't dus erg good? Ich krieg allein de indruk dat ger neet eg heel veul mit sjool bezig zeet mejeh dat is natuurlijk superrelax es 't dan toch nog allemoal good geit hahaha. Lieke, inmiddels weer de vriendin van Jeffrey, is noe oag 10 weke op stage in Deutschland dus 't weurd hie eedere x minder leuk.. wo mot 't heen mit Limburg?? Alle leuke luu pere 'm noa 't boeteland hahaha. Ich bin al benuud noa 't volgende verslaag! Amuseer uch en drink uch oag nog eine veur mich. Groetjes aan Partyboy,

xxxx Simone aka Beermattie