LucenEsther.reismee.nl

Feestmaand in Lisboa

Met een blauwe lucht en temperaturen van boven de 15 graden is het hier nu niet bepaald winter. Het is dan ook erg moeilijk om in te denken dat de feestdagen voor de deur staan. Blijkbaar associeren wij Nederlanders kerstmis toch met warmte binnenshuis en kou (het liefst ook nog sneeuw) buitenshuis. Toch zijn we dit weekend eens gaan kijken op een kerstmarkt. Helaas viel het een beetje tegen.

Over kerst gesproken, dankzij Jack en Wilma is onze kamer nu helemaal kerst-proof gemaakt; slingers, kerstballetjes, kaarsjes, tafellaken; we've got it all. Helaas was de vlucht van Jack en Wilma een dag verplaatst, aangezien de Portugezen het weer eens nodig vonden om te staken. Ondanks dat hebben we onze tijd samen vol benut en hebben we voornamelijk, zoals we het gewend zijn, veel drankjes genuttigd en lekker gegeten. Ook hebben we samen Sintra bezocht, een sprookjesachtige stad vol met paleizen en botanische tuinen. En wat hadden we weer een geluk met het weer! Heerlijk in het zonnetje hebben we een terrasje gepakt, geluncht op een lokale markt en 'Palacio da Pena' en 'Quinta da Regaleira' bezocht.

Nog maar 1 à 2 weken school; wat is dat snel omgegaan zeg! Nog even en dan gaan we alweer naar huis. Een beetje dubbel, want wat gaan we deze stad, het klimaat, de mensen en natuurlijk het samenwonen missen. Van de andere kant zijn we allebei blij om weer onze vrienden en familie te zien en om weer onze eigen opleiding en ons geregelde leventje op te pakken.

De komende weken staan dan ook al flink volgepland. Komende week hebben we een verjaardag, een bezoek aan een grote kerstmarkt en een pre-christmas etentje met de hele vriendengroep op de planning staan. Daarbij kregen we vandaag van pap te horen dat ze als verrassing hierheen komen volgende week (dat hadden we stiekem al wel een beetje door). We gaan dan samen Obidos bezoeken, een stadje in de buurt dat rond deze tijd van het jaar 'Villa Natal' (kerststad) genoemd wordt. Grappig was dat pap een hotel geboekt had dat niet in Obidos maar een stad in de buurt lag, ik vervolgens een hotel in het centrum wilde boeken, en uiteindelijk een hotel nog verder weg geboekt had. Bleek dat er nog een hotel met dezelfde naam in een stad in de buurt lag en ik de verkeerde had aangeklikt. Lang leve Booking.com en het gratis annuleren! Met nieuwjaar komen Kenny, Michael en Ruben op bezoek om met ons knallend het nieuwe jaar in te gaan in deze awesome stad. Kortom, we hebben weer een hoop dingen om ons op te verheugen!

Hopelijk vinden we tussendoor nog wat tijd om te leren want direct na nieuwjaar staan de examens alweer voor ons klaar...